Träningstips

Actics sista minutentips inför Vätternrundan!

Actics sista minutentips inför Vätternrundan

Nu är det bara dagar kvar till Vätternrundan och vid detta laget börjar längan komma att få stå på startlinjen i Motala och påbörja sin resa. Inför loppet kan det vara skönt att tänka igenom vilka sista förberedelser som bör göras för att vara förberedd och kunna lägga fokus på att njuta av den upplevelsen. Åsa Dahlqvist, Personlig tränare och cykelentusiast på Actic Olympen, tipsar här om vad du bör tänka på sista dagarna innan startskottet går.

Vad ska man äta innan Vätternrundan?

Nu när Vätternrundan börjar närma sig kan det vara bra att fundera på hur näringsintaget kommer att se ut för dig under loppets gång. Under dina förberedelser har du säkert hittat en egen favorit av sportdryck eller annan energikälla. Åsa berättar att den energigälla som du använt under träningar är den du bör använda under loppet.

Ta gärna med dig denna mat och dryck hemifrån då risken finns att varor tar slut på mataffärer under dessa typer av event. När dagen för Vätternrundan är kommen, se till att äta den frukost som du är van vid. Om du vanligtvis äter gröt på morgonen så äter du även gröt morgonen inför loppet. Ät det som magen är van vid för att undvika besvär under loppets gång.

En positiv inställning

Inför Vätternrundan är det bra att förbereda sig mentalt, det kommer att komma dalar under loppets gång där det känns som att du aldrig kommer i mål. Därför är det viktigt att du går in med en positiv inställning att göra loppet till den roliga folkfest som den är.

På Vätternrundan får du träffa likasinnade som också älskar att cykla och du kommer att ha en väldigt rolig upplevelse. Den energi som skapas av en positiv inställning kommer att ge dig viljan att ta dig i mål och då kommer du att komma i mål!

Vi tror på dig, lycka till önskar Actic!

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!