Styrketräning

Träna på gym och få upp din styrka!

Varför ska du träna styrketräning? Nedan får du några exempel på vilka fördelar du får genom att träna styrka på gym med oss:
✔ En starkare kropp avlastar kroppens leder.
✔ Skelettets hållfasthet förbättras och bentätheten ökar, något som motverkar risken att drabbas av benskörhet.
✔ Ämnesomsättningen ökar, vilket är bra om du vill gå ner eller hålla din vikt.
✔ Muskulära obalanser tränas bort och ger en bättre hållning.
✔ Du kommer att få en bättre hållning vid stärkande av core.
✔ Du kommer lättare kunna lyfta dina barn eller barnbarn, bära hem kassarna från mataffären  och förhoppningsvis även känna dig starkare!

Träna styrka med säker och effektiv träning

Hos oss på Actic hittar du alltid instruktörer ute i lokalen som ger råd och tips kring hur du kan träna styrketräning på gym. Vi visar hur övningar kan genomföras för att undvika skador och berättar hur du kan undvika vanliga fel i din träning – allt för att du ska få ut maximalt av din träning, nå dina mål och bygga muskler. Lycka till med din styrketräning!

30 minuter räcker!

På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 30 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas. Genom att träna på gym och köra ett set med 8-12 repetitioner i varje maskin med mycket kort vila mellan maskinerna hinner du träna hela kroppen på endast 30 minuter. Vår rekommendation är 2-3 träningspass på gymmet i veckan. Då hinner du både stimulera muskeltillväxten och få tid till återhämtning mellan passen.

Hitta gym Bli medlem
Varukorg
Provträna
Medlems-
service
Medlemsservice