Träningstips!

Här är tipsen som gör träningen lite roligare. Actics träningsexperter delar med sig av effektiva träningsprogram, övningar & delar med sig av nya träningstrender.

Träningstips

Militärpress

Läs mer
Träningstips

Chins

Läs mer
Träningstips

En riktig krutgubbe

Läs mer
Träningstips

Rotera mera

Din kropp är skapt för att kunna röra sig framåt och bakåt, åt sidorna och i rotation. Det sistnämnda är det många som glömmer bort när de tränar. Många av oss har drabbats av ryggskott eller liknande just i en roterande rörelse. Ofta beror det på att kroppen inte är van att röra sig så. Här får du ett roligt helkroppsprogram att kicka igång hösten med. Du kommer att stärka magen, ryggen, skuldrorna samt höfter och ben!


Träningstips

Yoga för löpare

Läs mer
Träningstips

Inkontinens och träning

Läs mer
Träningstips

Älskade hatade backar

Läs mer
Träningstips

Med kroppen som redskap

Läs mer
Träningstips

Chop-up power burpees

10 chop up power burpees på tid. Den här utmaningen är sannerligen ingen lek. Som om det inte var nog med vanliga burpees, en chop up power burpee kräver mer av dig eftersom du ska ner på rygg också. Och upp därifrån. Och ner på mage - och upp därifrån. Samtidigt ska du också hålla en vikt i händerna, och allt ska ske i snabbt tempo. Du kommer känna att det bara krävs ett par stycken repetitioner för att pulsen ska gå i taket, så ta en i taget lite metodiskt tills du vet vilken hastighet du orkar hålla!


Träningstips

Bygg ditt eget hemmagym

Läs mer