Bättre vanor

Tillbaka till gymmet

Visst vill du tillbaka till gymmet!

Nu börjar städerna så smått befolkas igen av semesterdåsiga människor, och visst har det varit en härlig – om än en lite varm sommar? Men nu är det väl dags att krypa tillbaka in till gymmet, och det ser vi ju alla fram emot!

Ja, vi vet att det kan kännas motigt efter härliga morgonpass i gräset, soliga löppass och kvällsyoga på bryggan. Ska man då tillbaka in? Så här känner väl nästan alla när sensommaren är i antågande. Här kommer lite pepp som förhoppningsvis får dig att minnas fördelarna med rutiner och av att flytta tillbaka träningen in i gymmet!

 

Träningskompisarna

Du vet det där härliga gänget som väntar på dig på fredagszumban och som du går ut på aftergym med efteråt. Eller kompisarna som kan peppa dig att köra de där sista repetitionerna på ATC-passet. Eller bara de där människorna du småpratar med i omklädningsrummet – de har du inte hemma.

 

Instruktören

Och inte vilken instruktör som helst! Utan den där instruktören som får dig att pressa dig det där lilla sista, eller som gör dina träningspass till veckans höjdpunkter.

 

Redskapen

Semesterträning i all ära, men för många innebär det mycket träning med egen kroppsvikt. Superhärligt och jobbigt så det räcker, men om du gillar att träna med redskap och vikter kan det vara svårt att nå samma intensitet när du tränar utan. Du kommer att känna skillnad direkt när du kommer tillbaka in på gymmet och får sätta tänderna (eller händerna) i en kettlebell eller skivstång. Om inte annat lär du känna det dagen efter

 

Bassängen

Simma på öppet vatten är ju grymt, men vi är nog många som tänkte simma mer i sjön eller havet än vad som faktiskt blev av. Om ditt Acticgym har en bassäng är det bara att gratulera! Passa på att köra dina återhämtningspass i skönt bassängvatten eller varför inte förbättra både kondition och styrka genom en otroligt skonsam träningsform.

 

Välkommen tillbaka!

Läs mer:
Rotera mera
Yoga för löpare

 

 

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 7 dagars provtränings!
Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass vid mån av plats.
Kan endast utnyttjas 1 gång per 6 mån per person.

 

 

 

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Hämtar personuppgifter...

Du har redan ett aktivt medlemskap och kan därför inte nyttja Prova på erbjudandet. Kontakta din anläggning om du har frågor kring ditt medlemskap!

Du har redan ett konto hos Actic och kan därför inte nyttja Prova på erbjudandet. Kontakta din anläggning om du har frågor kring ditt medlemskap!

Du har angett ett ogiltigt personnummer

Du kan tyvärr inte nyttja erbjudandet eftersom du är under 18 år. Välkommen till anläggningen med en förälder eller ansvarig betalare som är över 18 år så hjälper vi er.

  • Behandling av personuppgifter

    Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att administrera ditt avtal med oss, för att förbättra vårt tjänsteutbud och för att göra din upplevelse hos oss så bra som möjligt. Läs mer i vår personuppgiftspolicy och våra allmänna villkor.

  • Se villkor

Nu kör vi!