Gruppträning

Tabata by Actic

Tabata by Actic

Tabata by Actic är en högintensiv klass på 30 eller 45 minuters där vi varvar konditionsövningar med styrkeövningar. Perfekt för dig som vill ha en riktig utmaning och få upp flåset!

Beroende på passlängden kör vi antingen 7 övningar eller 11 övningar.

Din uppgift är att under 20 sekunder prestera så många repetitioner du kan efter egen förmåga. Du har sedan 10 sekunder på dig för en kort återhämtning innan du upprepar övningen.

På Tabata by Actic upprepas varje övning 4 eller 6 gånger.

Det är roligt och ett perfekt gruppträningspass för dig som vill effektivisera din träning.

Det går att köra vilka övningar som helst i tabataform, men bäst funkar det om det är övningar där det verkligen går att trycka på och ta ut sig flåsmässigt på kort tid, till exempel olika hopp eller burpees; eller rörelser med kort rörelseomfång där du kan mosa ut max ur en muskel med många repetitioner som till exempel bicepscurls eller knäböj utan vikt. Statiska övningar, som olika plankor funkar också bra.

 

 

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!