Gruppträning

Body Step™

BODYSTEP®

LesMills Nordic BODYSTEP® är ett enkelt, atletiskt och roligt intervallpass på stepbräda som finns i två inriktningar – Classic och Athletic. Du använder en höj- och sänkbar stepbräda och tränar till motiverande musik som höjer din puls till max.

Varje låt på passet har ett eget träningsfokus. När låtarna sätts samman skapas en energifylld helkroppsträning med musik som du gärna sjunger med i. BODYSTEP® riktar sig till alla träningstyper och du kan själv bestämma nivån på passet genom att höja eller sänka brädan.

Så här kan en typisk klass se ut: 

  1. Warm Up: Enkla rörelser värmer upp hela kroppen.
  2. Step Warm Up: Lär dig stegen korrekt medan vi värmer upp kroppen.
  3. Step Orientation: I den här låten höjer vi gradvis intensiteten på träningen genom att förstora våra rörelser.
  4. Step Athletic: Det här är första höjningen, det är dags att lyfta nivån och pulsen i lite mer atletiska rörelser!
  5. Mixed Strength: Dags att varva ned en aning, vi fokuserar på musklerna i ben och rumpa.
  6. Power Peak: Andra höjningen! Vi använder kraftfulla rörelser på stepbrädan för att få upp flåset igen.
  7. Step Recovery: Hämta andan i denna lugnare låt i mer kontrollerade steprörelser där vi fokuserar på balans och stabilitet.
  8. Party Step: Släpp ut håret och ha roligt! Vi använder olika teman för att skapa partykänslan.
  9. Speed Step: Sänk stepbrädan och rör dig fortare!
  10. Peak: Det här är tredje och sista höjningen där du kan välja att höja brädan igen. Den här låten är en utmaning, både för puls, styrka och koordination.
  11. Rovery/Conditioning: Hämta andan medan du tränar dina ben och rumpa samt överkropp och axlar.
  12. Cooldown/Stretch: Här varvar vi ned och stretchar ut. Bra jobbat!

Vem passar den här klassen för? 

Kom ihåg att BODYSTEP® riktar sig till alla träningstyper, men det kan ta några tillfällen innan du känner dig helt bekväm med stegen – ge inte upp! För varje klass som du deltar i, desto lättare kommer det att kännas. Börja med en låg bräda och fokusera på att få fötterna rätt. Sedan adderar du armrörelserna. Om du tappar bort dig i en rörelse, fortsätt att gå på brädan och hoppa in när du känner dig beredd igen.

Vad ska man ha på sig? 

När du går på ett BODYSTEP®-pass, så rekommenderar vi att du bär bekväma kläder som tillåter rörelse kring stepbrädan. Använd träningsskor som ger dig bra fotstöd i koreografin. Slutligen, ta med en vattenflaska och en handduk – du kommer bli svettig!

 

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!