Träningstips

Workout of the day!

Effektivt träningsprogram

Ibland kan det vara skönt att veta att träning inte alltid behöver ta lång tid och att ett kortare träningspass kan vara effektivt nog för att din kropp ska utvecklas. En populär träningsform är högintensiv träning. Denna effektiva träningsform behöver inte stjäla tid från dig, 30 minuters träning räcker gott och väl när du tränar enligt denna metod.

I detta träningsupplägg fokuserar vi på tre olika övningar; frivändning, marklyft och bänkpress. Repetitionerna ska vara så pass tunga att du är rejält trött under de sista repetitionerna, så våga utmana dig själv i de övningar som du utför. Korrekt utförd träning ger en stark och smidig kropp samtidigt som den sätter fart på förbränningen, tänk att det går att träna så effektivt på så kort tid!

Gör varje övning 10 gånger, sedan 9 gånger ända ner till 5 gånger. Då kan vi garantera att det känns i kroppen!

Lycka till!

 

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Utmanande & inspirerande

Personlig träning

Vill du ha hjälp med att nå dina mål? Vi vet att de som tränar med en personlig tränare når sina mål i större utsträckning. Hos Actic träffar du alltid en professionell licensierad PT som hjälper och inspirerar dig till en mer aktiv livstil. Vill du ha en kickstart eller nå nya nivåer i din träning så kan vi hjälpa dig. 

Läs mer!

 

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!