Den bästa träningen är den som faktiskt blir av

Låt träningen följa med dig i form av lätta redskap som du kan ta med dig överallt. Det går bra att träna igenom större delen av kroppen utan redskap också, i form av armhävningar, dips på stol, chins i träd, upphopp och crunches. Men träningen kan bli både roligare och mer utmanande med några enkla redskap.

Hopprep2_hemsidan

Hopprep

Tränar ditt flås, koordination och balans.

Axellyft_hemsidan

Axellyft med gummiband

Tränar dina axlar och bålstabilitet.

Sträck på dig och sug in magen. Ha lätt böjda armar genom hela rörelsen och låt axlarna göra jobbet. Stanna när armarna är rakt ut och gå inte riktigt hela vägen ner för då får axlarna vila. Försök göra som på bilden!

Armhav_hemsidan

Armhävning på boll

Tränar armar, axlar bröst och din bål ordentligt.

Spänn magen för att undvika att svanka, gör sen en vanlig armhävning. Ha bollen på knäna så blir det lite lättare!

Rodd_hemsidan

Rodd med gummiband på boll

Tränar rygg, armar och bål.

Sträck på dig och sug in magen för att aktivera magmusklerna. Försöka att få bak axlarna för att kunna nypa ihop skulderbladen mot varandra. Följ med fram med axlarna och sträck ut ordentligt utan att röra på kroppen. Försök få dina axlar och skulderblad att göra jobbet!

Biceps_hemsidan

Biceps på boll

Tränar biceps och bål.

Precis som vanligt när du sitter på en pilatesboll så kan du suga in magen och sträcka på dig. Sätt fötterna på gummibandet och reglera motståndet genom att bredda på fötterna. Försök att hålla överarmarna stilla jäms med kroppen hela tiden.