Lär dig träna enligt HIT-metoden!

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas. 

Vi vill att våra medlemmar ska kunna träna enkelt, säkert och tidseffektivt på ett sätt som ger resultat. Genom att träna enligt HIT-metoden sparar du inte bara tid, du kan även vara säker på att den, vid korrekt utförande, ger resultat.

HIT-metoden är en väl beprövad och utvecklad metod där du genom intensiv träning i ca 20 min ett par gånger i veckan ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas. Det gäller oavsett om du är nybörjare eller är en mer avancerad tränande.

Så här fungerar det

Ett träningspass enligt HIT-metoden består av 6-12 övningar där varje övning körs i ett set med 8-12 repetitioner och fokus ligger på att utföra övningarna korrekt och trötta ut muskulaturen. Korrekt utförd HIT-träning ger en stark och smidig kropp samtidigt som den sätter fart på förbränningen.

Fördelarna att träna HIT

  • Individanpassat – Vi hjälper dig att bestämma övningar och repetitioner under din introduktion med våra instruktörer.
  • Tidsbestämt – Du kan klara av dina övningar på cirka 20 min efter 10 min uppvärmning.
  • Utvecklingsbart – Allt eftersom du blir starkare och mer uthållig kan våra instruktörer anpassa dina övningar och repetitioner för att coacha dig mot nya mål.

Vi hjälper dig med HIT-träningen!

Våra utbildade instruktörer finns på plats för att visa dig hur du tränar på rätt sätt och för att coacha, stötta och inspirera dig. Vi är övertygade om att detta är det bästa sättet att se till att din träning blir varierande och progressiv vilka är nycklarna för framsteg.

Läs mer: