Träningstips

Chinups-utmaningen

Rygg, axlar och armar är något som vi alla har nytta av att vara starka i, och med chinup kan man öka styrkan i alla dessa delar. Övningen aktiverar stora delar av din (överkropp och du tränar partier såsom stora ryggmuskeln, kappmuskeln, axlarna, skulderbladen, bålen och armarna.

1.       Utför denna övningen så många gånger du orkar med halva kroppsvikten som motvikt.

2.       Håll emot på nedvägen och räkna till 5 innan du når botten.

3.       När du inte klarar dra dig upp längre så kan du sätta ned ena foten vid sidan och klättra             upp igen för att köra två repetitioner då du bara håller emot på nedvägen.

4.       Utför detta 3 varv med 1-2 minuter vila emellan.

5.       Hur många repetitioner klarade du av totalt?

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Utmanande & inspirerande

Personlig träning

Vill du ha hjälp med att nå dina mål? Vi vet att de som tränar med en personlig tränare når sina mål i större utsträckning. Hos Actic träffar du alltid en professionell licensierad PT som hjälper och inspirerar dig till en mer aktiv livstil. Vill du ha en kickstart eller nå nya nivåer i din träning så kan vi hjälpa dig. 

Läs mer!

 

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!