Instruktören tipsar

– Kom igång med det nya träningsåret på bästa sätt 

  • Förändring är roligt. Boka in en tid med instruktör för att få ett nytt träningsprogram som kommer att ta dig mot dina mål. Ett nytt styrkeprogram är inte bara roligare utan krävs med jämna mellanrum för att fortsätta se resultat. Säg till i receptionen!
  • Satsa långsiktigt. Börja på en nivå som du fixar att hålla länge. Träna hellre ett mindre pass i veckan till en början än ett mer. En vanlig orsak till att man slutar träna är att man går ut för hårt. Ifall du haft ett längre uppehåll är det lagom att börja med 2-3 pass i veckan.
  • Sätt ett konkret mål. Det är lätt att bara träna på, framför allt för dig som har träningen i din vardag, som en del av din livsstil. Men att bara träna för att träna är riskfyllt, en dag står du i gymmet och undrar vad du håller på med. Om du däremot sätter dig ned med penna och papper och staplar upp en kort nulägesanalys – vad du befinner dig idag och utefter analysen sätter upp mål; vart vill du befinna dig till sommaren? Till nästa år? Ju mer konkreta mål desto bättre.

Nästa gång du kommer till Actic för att träna kommer du ha ett helt annat fokus. Det finns nu en orsak till varför du gör det du gör, varje övning kan rättfärdigas med att vara ett redskap på vägen mot ditt mål. Nu vet du ju varför du tränar och kan anpassa träningen därefter!