Bättre vanor

Idag är en bra dag att börja träna!

Idag är en bra dag att börja träna!

Kanske är du nybörjare eller haft en träningssvacka? Oavsett bakgrund är det aldrig för sent med en nystart. Det finns några saker som gör din träningsresa både roligare och effektivare och första steget är att fundera på varför träning är viktigt för dig. Vilka är dina mål?

Att börja träna utan mål, det är lite som att hoppa in i en taxi utan att meddela chauffören vart du ska. Visst, till slut kommer du nog fram eller kanske i närheten av din önskade slutdestination, men resan blir krokigare och det tar mycket längre tid.

Många har målet att gå ner i vikt. Då är det ofta mer motiverande att tänka på hur härligt det blir att handla de där kläderna du längtar efter, än att vågen visar fem kilo mindre. Om du har tränat mycket tidigare, men har hamnat i en svacka, kan du försöka påminna dig själv om hur träningen kändes när den var lustfylld och försöka hitta tillbaka till den känslan.

Hitta de mål som passar dig

Många som börjar träna har ganska diffusa målsättningar som att ”må bra” eller att bli starkare. Det är inga dåliga anledningar till att träna, men det blir mer motiverande och lättare att planera träningen om du vet vad du vill uppnå. Vill du kunna bära hem matkassarna utan att bli trött eller är målet hundra kilo i marklyft? Vill du kunna springa till bussen utan att bli andfådd eller siktar du på Stockholm Marathon? Fundera på vad du vill att din kropp ska vara bra på och i vilka situationer du vill vara stark och uthållig.

Hur ser ditt utgångsläge ut?

Ta även hänsyn till din livssituation och ditt utgångsläge när du sätter dina mål. Hur mycket jobbar du? Har du familj? Kanske andra fritidsintressen som tar tid? Hur mycket har du tränat tidigare? Det är bra att sikta högt och drömma stort. Samtidigt är det viktigt att målet inte är för långt från din kapacitet, för då är det lätt att målet sänker i stället för att motivera. Vi lever i ett samhälle där vi är utsatta för mycket yttre press, därför är det viktigt att målen är snälla, omvårdande och positiva.

Vi på Actic finns på plats för att hjälpa dig att hitta dina mål med din träning och tillsammans arbetar vi för att uppnå dessa mål. Ta det första steget idag och boka in en kostnadsfri provträning med oss, idag är en bra dag att börja!

Styrketräning

Enkel, säker och effektiv träning

Har du svårt att hitta tiden till träning? Eller vill du få ut mesta möjliga av varje träningspass? På Actic tränar vi enligt träningsmetoden HIT (högintensitetsträning), vilket innebär att du på endast 20 minuter ger din kropp tillräcklig träning för att utvecklas.

Läs mer om styrketräning

 

Läs mer

Träna enligt HIT-metoden

Utmanande & inspirerande

Personlig träning

Vill du ha hjälp med att nå dina mål? Vi vet att de som tränar med en personlig tränare når sina mål i större utsträckning. Hos Actic träffar du alltid en professionell licensierad PT som hjälper och inspirerar dig till en mer aktiv livsstil. Vill du ha en kickstart eller nå nya nivåer i din träning så kan vi hjälpa dig. 

Läs mer!

 

 

Prova på kostnadsfritt

Helt kostnadsfritt bjuder vi dig på 60 minuter provträning! Du kan träna både i gymmet eller testa på ett gruppträningspass.

Ta första steget

Fyll i formuläret och få en kod som du visar upp på anläggningen.

Nu kör vi!