Mer effektiv på jobbet med träning

Fysisk träning gör dig även starkare mentalt, något du tar med dig i övriga livet. Här är fyra tydliga exempel!

Du får saker gjorda…
När pappershögen på skrivbordet växt till ett obestigbart berg kan du som är van att uthållighetsträna lägga i en växel du inte trodde var möjlig – och helt enkelt bestämma dig för att du ska i mål (hur lång tid det än tar). Precis som du skulle gjort under till exempel ett långt löppass.

… Men vet att du kan bli bättre!
Regelbunden träning ger tydliga resultat, som i sin tur ger självförtroende att förbättras även inom andra områden i livet. Du måste bara lägga manken till! Du kan till exempel bli en riktigt duktig talare, bara du tränar. Ställ dig upp på fester och i andra sociala sammanhang och tala, och gör det sedan om och om igen. Till slut kommer du att trollbinda dina åhörare.

Du lär dig av dina misstag
Vissa träningspass kan ge ett endorfinpåslag som gör dig närmast hög. Andra gånger känns det så tungt att du bara vill gå hem och lägga dig. Genom att blicka tillbaka på dina träningsupplevelser och analysera vad det var som gjorde att det ibland gick sämre kan du ta med dig kunskapen till nästa pass för att undvika att göra samma misstag. Detsamma gäller om du går på en jobbintervju och inte gör så bra ifrån dig. Då har du redan vanan inne att granska dig själv och dina misstag, så att du kan förbättra dig inför nästa intervju.

Du når dina mål
Dedikerade träningsmänniskor är proffs på målsättning! När du har vanan inne att visualisera hur du tar nytt personligt rekord i marklyft har du också lättare att visualisera målbilder även när du drar på dig jobbkostymen. En perfekt grund för att göra karriär på jobbet!